پرورش گله ای عروس هلندی یا پرورش قفسی؟؟؟

پرورش گله‌ای عروس‌ هلندی
4.9/5 - (8 امتیاز)
توی این آموزش می‌خوایم برسی کنیم که نگهداری پرندگان به صورت گله‌ ای (پرورش گله ای عروس هلندی) یا قفسی چه مزایا و چه معایبی دارند.

مزایای پرورش گله ای عروس هلندی :

* مثل طبیعت پرنده ها جفت خودشون رو انتخاب می‌کنند

* صرفه جویی درتعداد قفس‌ها

* صرفه جویی در لوازم (آبخوری,دانه خوری, کفی قفس و…)

معایب پرورش گله ای عروس هلندی:

* انتقال بیماری به پرنده های دیگر

* فضله یا مدفوعات خیلی مشکوک رو نمیشه تشخیص داد

* سخت بودن دادن دارو و یا مکمل به یک پرنده خاص

پرورش گله ای عروس‌ هلندی یکی از مزایایی که داره اینه که که مثل طبیعت پرنده ها خودشون جفت خودشون رو انتخاب می‌کنند. و مثل قفسی نیست که ما جفت ها را خودمان انتخاب کنیم منتظر بمانیم که آیا همدیگر را پسند می‌کند یا خیر.

پرنده زیبای عروس هلندی در مقاله پرورش گله‌ای عروس‌هلندی

یکی دیگه از خوبی های روش گله‌ای اینکه هزینه هاتون صرفه جویی میشه چون توی این روش دیگه نیازی به قفس‌های زیادی نیست. لوازم آنچنانی نیاز نداره اما درروش قفسی باید برای هر جفتی یک قفس تهیه کنید و هر قفسی هم لوازم و اسباب خاص خودشو میخواد مانند: آبخوری ,دانخوری ,نشیمنگاه و… اما توی روش گله‌ای به این صورت نیست.

یکی از بزرگترین معایب روش پرورش گله‌ای عروس‌هلندی انتقال بیماریه کافیه یکی از این پرنده ها آلوده بشه باعث میشه تمام عروس‌هلندی‌های دیگه آلوده بشن باعث تلفات زیادی بشه.

یکی دیگه از مشکلاتی که روش پرورش گله‌ای عروس‌هلندی وجود داره اینکه فضله یا مطبوعات خیلی مشکوک رو نمیشه تشخیص داد که مال کدوم یک از این پرنده هاست .

برای مثال مدفوعی که داخلشون دانه های هضم نشده وجود داره یا مدفوعی که به رنگ سیاه و یا خونی هست نمیشه فهمید که مال کدوم یکی از این پرنده ها هست.

معایب دیگه اینه که مکمل دادن به عروس‌هلندی‌ها در پرورش گله‌ای امکان پذیر نیست.درپرورش قفسی به راحتی میتونید دارو و یا مکمل در اختیار جفت ها و یا پرنده هایی که تک هستند قرار بدیم.

جوجه عروس هلندی در مقاله پرورش گله‌ای عروس‌هلندی

همچنین درگیری و نزاع در روش پرورش گله‌ ای بیشتر از پرورش قفسی هست درپروش قفسی اگه درگیری شدت داری هم باشه میتونید جفت ها رو از هم جدا کنید.

کنترل زاد و ولد توی روش گله‌ای به مراتب سخت تره مخصوصا دوستانی که تازه شروع به کار کردن چون تغذیه اصولی رو رعایت نمی‌کنند این باعث بشه درگیری بیشتری براشون پیش بیاد.

جمع بندی : درکل این به شما بستگی داره که عروس­هلندی­هاتون رو به صورت گله‌ای پرورش بدین یا به صورت قفسی اگه به این نکاتی که گفتیم دقت کنید و اطلاعات بیشتری راجب عروس­هلندی‌ها بدست بیارید به راحتی از عهده این کار برمیاید.

به پایان این مقاله رسیدیم اگه شما هم نکات بیشتری می­دونید در بخش نظرات با ما درمیون بذارید تا به مقاله اضافه کنیم.

انواع غذای عروس هلندی (مشخصات و قیمت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *