نحوه کوتاه کردن ناخن عروس هلندی(نکات کلیدی/0-100)

کوتاه کردن ناخن عروس هلندی
4.3/5 - (47 امتیاز)

سلام خدمت دوستان عزیز در این قسمت از مقاله های آموزشی آی آر دانه در خدمت شما پرنده دوستان هستیم تا در مورد نحوه کوتاه کردن ناخن عروس هلندی و یا ناخن گیری عروس هلندی نکاتی را بیان کنیم و همچنین از شما تشکر می کنیم که برای خواندن این مقاله به سایت آی آر دانه مراجعه کرده‌اید.

برای کوتاه کردن ناخن عروس هلندی سوالاتی پیش می آید مانند:

هر چند وقت یکبار بهتر است ناخن عروس هلندی را بگیریم؟

آیا باید ناخن عروس هلندی را بگیریم؟

چرا باید ناخن عروس هلندی را بگیریم؟

چرا ناخنهای عروس هلندیم بلند و زشت شده است؟

چطور ناخن عروس هلندی را کوتاه کنم؟

دلیل بلند شدن ناخن عروس هلندی چیست؟

آیا عروس هلندی یک ساله نیاز به ناخن گیری دارد؟

کوتاه کردن ناخن عروس هلندی

عروس هلندی در طبیعت

پرنده ها هم مثل ما انسان ها ناخن دارند و ناخن‌هایشان مثل ناخن‌های ما در حال رشد هستند و کم کم بلند می‌شوند.

وقتی پرنده در طبیعت هست با استفاده از سنگ ها و شاخ و برگ درختان ناخنش را کوتاه می کند، اما وقتی عروس هلندی در قفس قرار می‌گیرد دیگر زیاد جنب و جوش ندارد و سنگ وشاخه و… معمولاً در قفس ها وجود ندارد به همین دلیل باعث می‌شود ناخن عروس هلندی بیش از حد بلند شود.

 برای همین ما از راهکارهایی استفاده می‌کنیم  و قفس عروس هلندی را مقداری شبیه به طبیعت می کنیم، یعنی آن ابزاری که نیاز عروس هلندی برای کوتاه شدن ناخنهایش می‌باشد را داخل قفس قرار می دهیم. عروس هلندی با استفاده از آن ابزار ناخن و حتی نوک خود را کوتاه می‌کند.

عکس کوتاه کردن ناخن عروس

مدت زمان بلند شدن ناخن عروس هلندی

معمولاً ناخن های عروس هلندی‌ها تا یکسال زیاد بلند نمی شود و نیاز به کوتاه کردن آنها نیست. اما وقتی سن عروس هلندی بالابرود کم کم ناخن آن هم بلند می‌شود و اینها در صورتی است که آن ابزاری که در بالا گفتیم در قفس عروس هلندی وجود نداشته باشد اگر چوب و سنگ و سمباده و این ابزار در قفس عروس هلندی وجود داشته باشد به صورت خودکار ناخن های عروس هلندی کوتاه می‌شود.

برای اینکه عروس هلندی ناخن هایش بلند نشود چوب های مخصوصی وجود دارد که در قفس عروس هلندی قرار میگیرد این چوب ها معروف به چوب سمباده می باشد.

همچنین با استفاده از قرار دادن کف دریا ( که به آن پشت انکاس هم می گویند) داخل قفس عروس هلندی قرار دهیم و عروس هلندی با بازی کردن با آن و قرار گرفتن روی آن می‌تواند ناخن هایش و حتی نوکش را کوتاه کند.

نحوه استفاده از ابزار برای کوتاه کردن ناخن عروس هلندی:

ازاین وسیله ها (چوب سمباده و پشت انکاس) چطور می توانیم استفاده کنیم؟

چوب سمباده

سمباده کوتاه کردن ناخن پرنده

1-چوب سمباده چوبی است که مثل سمباده عمل می کند. و می توان این چوب را در روزنیم ساعت تا یک ساعت داخل قفس قرار می دهیم عروس هلندی روی آن بنشیند و ناخن‌های آن کوتاه شود. البته حواستان باشد که بیشتر از این زمان نگذارید که باعث می‌شود پای پرنده زخم شود.

چوب سمباده برای ناخن و نوک عروس هلندی

پشت انکاس

2- برای استفاده از پشت انکاس یا کف دریا هم آنرا کنار چوب قفس عروس هلندی به صورت افقی توسط گیره های مخصوصی که وجود دارد نصب می کنیم  و پرنده ناخنش را به آن می کشد و باعث میشود ناخن های آن کوتاه شود.

پشت انکاس سرشار از کلسیم می باشد که برای پرنده بسیار مفید است.

پشت انکاس
کف دریا (پشت انکاس)
پشت انکاس -ماهی مرکب- کف دریا

کوتاه کردن ناخن عروس هلندی به صورت دستی و با استفاده از ناخنگیر:

حال اگر به هر دلیلی نخواهیم از این دو روش استفاده کنیم و یا دسترسی به این ابزار نداشته باشیم و خودمان بخواهیم ناخن های عروس هلندی را با استفاده از ناخن‌گیر کوتاه کنیم باید چطور این کار را انجام دهیم؟

پیشنهاد اول ما این است که بهتر است کسی این کار را انجام دهد که قبلاً این کار را انجام داده است و ناخن عروس خود و یا دیگران را کوتاه کرده است. چون یکسری نکاتی دارد که باید آنها را رعایت شود . چیدن ناخن عروس هلندی یکم سخت است و اگر اشتباه چیده شود باعث می شود که رگ خونی پای عروس هلندی پاره شود و باعث مرگ پرنده شود.

پس به این نکته توجه کنید که اگر دسترسی به یک متخصص دارید ابتدا به آن بسپارید تا ناخن عروس هلندی شما را کوتاه کند حال اگر خودتان خواستید این کار را انجام دهید نکات زیر را رعایت کنید:

ابتدا از یک نور چراغ استفاده کنید به صورتی که رگ خونی داخل ناخن های عروس هلندی را ببینید و انتهای رگ خونی پرنده را تشخیص دهید و شناسایی کنید

حالا که انتهای رگ خونی را دیدید ناخن عروس هلندی را تا نرسیده به رگ خونی باید بچینید و حواستان باشد که فاصله را رعایت کنید و به رگ خونی نرسد البته نحوه چیدن آن هم مهم است به صورتی که ظاهر خوبی داشته باشد.

نحوه کوتاه کردن ناخن عروس هلندی هنگام جفت گیری

نکته مهم: زمانی که عروس هلندی ها در دوره جفت گیری هستند، نباید ناخن آن‌ها را با استفاده از ناخن گیر کوتاه کنیم چون استفاده از ناخن گیر باعث وارد شدن استرس به پرنده می‌شود و این استرس باعث می‌شود که جفت گیری آنها به تعویق بیفتد. پس بهتر است در این زمان ناخن عروس هلندی را کوتاه کنیم وایا اگر کوتاه می‌کنیم از چوب سنباده استفاده کنیم

خرید غذاهای عروس هلندی ها

این بود از نکاتی راجع به ناخن گیری یا کوتاه کردن ناخن عروس هلندی که آنرا در سایت ای ار دانه بیان کردیم و در نهایت خوشحال می‌شویم شما هم اگر تجربه ای در این زمینه دارید در پایین همین مقاله بیان کنید تا دیگران هم از آن استفاده نمایند.

1 دیدگاه برای “نحوه کوتاه کردن ناخن عروس هلندی(نکات کلیدی/0-100)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *